F1HybrydaNewsNico RosbergPrzyszłośćTechnologiaTechnologieWodórWypowiedźWywiad

Berger: Nie możemy ignorować napędu elektrycznego

W maju tego roku  były mistrz świata F1 – Nico Rosberg powiedział, że DTM prędzej czy później przejdzie na napęd elektryczny. Spotkało się to ze sceptyczną reakcją szefa serii – Gerharda Bergera, który powiedział, że „napęd elektryczny nie pasuje do DNA serii”. Jednak teraz wygląda na to, że Austriak zmienił zdanie.

 

„Jeżeli technologią przyszłości są hybrydy i e-paliwa, to jestem gotów poprzeć ich zastosowanie w naszej platformie. To samo tyczy się  napędów elektrycznych i wodorowych” – te słowa są dobrym odniesieniem do niedawno zaprezentowanego materiału video, które prezentuje potencjalną przyszłość DTM.

 

Były kierowca McLarena, czy Ferrari wyraził jednocześnie zrozumienie dla kibiców, dla których istotnym elementem motorsportu jest dźwięk silnika: „Jestem kierowcą wyscigowym, kocham walkę koło w koło. A także kocham ryk silnika, który był częścią mojego pokolenia. Jednak młodsze pokolenia nie przywiązują do niego aż takiej wagi. Myślę, że możemy tą kwestię rozwiązać.”

 

Jednak zaznaczył też, że w czasach zmian klimatycznych, a także zwiększonej ochrony środowiska, seria nie może się zamykać na ekologiczniejsze rozwiązania, „ponieważ są one niezbędne.”

„Nie możemy powiedzieć, że polecamy taką technologię, lub inną, ale możemy być platformą, która pozwoli na zaprezentowanie danej technologii oraz jej dalszy rozwój.”

 

Były kierowca F1 został też zapytany, jak on to widzi z perspektywy kierowcy z czasów ery turbo, gdzie silniki przekraczały tysiąc koni mechanicznych: „Nie interesuje mnie czy  te 1000 koni generuje silnik spalinowy czy elektryczny. Ważniejsza jest rywalizacja między pozostałymi zawodnikami, lub sposób opanowania tego typu maszyn, jednocześnie wyciskając z nich maksimum.

 

Dla porównania dodał też: „Czy interesowało mnie czy miałem hamulce stalowe, czy karbonowe? Nie, liczyło się posiadanie tego samego pakietu co inni, by pokazać im, że jestem z nich wszystkich najlepszy. Tylko to się liczyło.”

 

Jednak powiedział też, że zanim nadejdzie zmiana rodzaju napędu na w pełni elektryczny, lub wodorowy, minie jeszcze kilka lat: „Uważam, że nasz obecny silnik – dla przypomnienia, w litry i 4 cylindry – jest bardzo dobry, przede wszystkim bardzo wydajny, a w połączeniu z układem hybrydowym zapowiedzianym na sezon 2022 tworzy bardzo mocny pakiet, który jest kręgosłupem naszej serii. Ale jeśli technologia elektryczna, lub wodorowa stanie się bardziej atrakcyjna, to popracujemy nad jej zastosowaniem u nas. Aby zapewnić dobrą przyszłość DTM, nie możemy się zamykać na nowe rozwiązania.”

 

Jako przykład z przeszłości, Gerhard Berger podał przykład z zespołem Renault z F1: „Gdy zespoły korzystające z silników bez turbo, zobaczyły Renault z silnikiem turbo, to ich wyśmiały. A dziś sporo o nich mówimy i sami z nich korzystamy.”

źródło: motorsport-total.com

Tagi

Wybrane dla Ciebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close