News

Członek zarządu BMW niezadowolony z decyzji Audi

Gdy Audi Sport ogłosiło zakończenie programu w DTM z końcem nadchodzącego sezonu, wywołało lawinę komentarzy, głównie tych na temat przyszłości serii, padły też różne pomysły, które mogą być rozważane przez ITR jako rozwiązania ratujące serię przed upadkiem w związku z brakiem wystarczającej ilości producentów. Jednak padły też komentarze na pod adresem wspomnianej marki z Inglostadt.

 

Jedną z tych osób jest związany z BMW Klaus Frohlich, który ma żal do Audi między innymi z powodu czasu ogłoszenia wspomnianej informacji: „Ta informacja bardzo mnie zaskoczyła i zasmuciła. Brak poinformowania nas jako jednego z istotnych partnerów DTM jest nie do końca fair. Gdy Mercedes zaplanował odejście to Ola Kallenius, który jeszcze nie był szefem koncernu Daimler skontaktował się z nami i wyjaśnił całą sytuację, a nawet wyjaśnił przyczyny takiej decyzji. Audi tak nie postąpiło.” Przypominamy też, że Mercedes ogłosił odejście z DTM po sezonie 2018 z ponad rocznym wyprzedzeniem.

 

Audi ogłaszając decyzję dało do zrozumienia, że chcą poświęcić większą uwagę elektromobilności, w tym Formule E, a także programowi GT3 i GT4, jednak to nie przemawia do Klausa Frohlicha: „Dla mnie to nie jest wystarczająco dobry powód. Wszyscy dobrze wiemy, że niedawno temu wprowadziliśmy nowe przepisy według których zamieniliśmy silniki V8 na V4 Turbo, a kolejnym krokiem, który był zaplanowany na 2022 rok było wprowadzenie elementów hybrydowych w jednostce napędowej, a po 2025 roku planem była pełna elektryfikacja serii. Fakt, że wspólnie z Audi wypracowaliśmy takie rozwiązanie, tylko po to by teraz usłyszeć, że jednak się z tego wycofują jest dla mnie nieporozumieniem, niezależnie od tego, że Audi przechodzi teraz restrukturyzację przez co wizja marki mogła ulec zmianie.”

Rene Rast z sentymentem wwspomina swoją przygodę z Audi w DTM

Na temat odejścia marki z Inglostadt z DTM wypowiedział się również 2 krotny mistrz serii, Rene Rast: „Takie rozwiązanie jest dla mnie jednym z najczarniejszych scenariuszy dla kierowcy wyścigowego, ale oczywiście dalej pozostanę zaangażowany w motorsport.” – powiedział 33 latek, który od lat jest związany z Audi i miał możliwość rywalizacji ze wspomnianym producentem w seriach SRO, a także w mistrostwach WEC w klasie LMP1H.

 

Ja i inni kierowcy nie jesteśmy szczególnie zaskoczeni. Wiedzieliśmy o pewnych plotkach i planach, plus jesteśmy świadomi obecnej sytuacji na świecie. Pamiętam też, gdy w 2016 roku, w moje urodziny dostałem informację, że Audi kończy program w LMP1H.”

 

Niemiec wspomniał też swoje pierwsze wspomnienia związane z DTM, gdy rywalizował w Formule BMW w 2003 roku, która była serią towarzyszącą przy DTM i dzięki temu miał okazję zasmakować tego środowiska na długo przed debiutem: „Blisko 17 lat temu miałem pierwszą styczność z tą serią, gdy bywałem na padoku jako kierowca Formuły BMW. Już wtedy marzyłem o tym, by się pojawić tam jako etatowy kierowca. Zawsze uważałem tą serię jako jedną z topowych pod względem konkurencyjności kierowców. Mało było kierowców płacących za starty, prawie każdy z nich był poziomem zbliżony do kierowców z F1. Bardzo sentymentalnie wspominam całą moją historię z DTM, dlatego też informacja o odejściu wywarła na mnie wielkie wrażenie.”

źródło: motorsport.com

Tagi

Wybrane dla Ciebie

Jeden komentarz

  1. I simply want to say I am just new to blogs and certainly enjoyed your page. More than likely I’m planning to bookmark your blog post . You absolutely have impressive articles. Cheers for sharing with us your web page.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close