News

Heger: Odejście Audi to szansa na start od zera

Odejście Audi to w obecnej sytuacji najczarniejszy scenariusz dla DTM, z którym seria będzie musi się teraz zmierzyć, by przetrwać  następne sezony. Czy oznacza to koniec serii DTM w wydaniu w jakim ją znamy? Ciężko powiedzieć, bo nie padł jeszcze oficjalnie żaden pomysł planu ratunkowego, jednak legendarny kierowca BMW – Altfrid Heger tak nie uważa.

Odejście Audi to nie jest cios, który mógłby ostatecznie zniszczyć DTM. To może być okazja do startu od zera

Wśród możliwych rozwiązań 62 latek w krótszej perspektywyie rozważa adaptację platformy GTE, która jest stosowana w WEC i obecnie rywalizują w niej Porsche, Aston Martin i Ferrari, a w amerykańskiej odmianie tej platformy, która w mistrzostwach WTSCC nosi nazwę GTLM i opiera się na tych samych przepisach możemy zobaczyć fabryczne ekipy Ferrari, Porsche, BMW oraz Chevroleta, a do zeszłego roku w obu tych mistrzostwach obecny był również Ford.

Ta platforma może być na prawdę dobrym rozwiązaniem. Obecnie stanowi ona kwintesencję całej kategorii GT. Mogłyby być wystawiane prywatnie i ta platforma mogłaby obowiązywać przez 2 lata.”

Natomiast Heger dość nieprzychylnie patrzy na platformę GT3 – uważa, że nie powinny rywalizować wspólnie z obecnie obowiązującym w DTM „Class One” jak to ma miejsce w SuperGT. Za to jego dawny rywal z toru, Hans Joachim Stuck myśli, że „GT3 byłoby dobrym pomysłem zamiast GTE, które jest znacznie droższe, jednak mmoże wystąpić konflikt interesów z ADAC GT Masters„, które jest serią opartą na GT3 i jest rozgrywane głównie na terenie Niemiec. Seria DTM musiałaby organizować część swojego sezonu poza granicami Niemiec. Jedyny argument na korzyść GTE to fakt, że są to bardziej zaawansowane technicznie auta(podobnie jak obecne auta DTM) co wyeliminowałoby ryzyko konfliktu interesów między oboma niemieckimi seriami

Niemiec wskazał też swoje założenia, którymi powinno się kierować DTM przy opracowywaniu potencjalnie nowej platformy: „Nie chcę, by myślano, że moje pomysły są jedynymi, które są słuszne, ale silniki elektryczne to nie jest coś co zainteresowałoby naszych fanów, szczególnie tych, którzy pzez lata śledzili mistrzostwa ADAC, DTM czy VLN. Powinny więc to być głośne silniki, a w padoku trzeba czuć zapach oleju, ale przede wszystkim platforma powinna umożliwiać na rywalizację o zwycięstwa zarówno ekipom fabrycznym jak i prywatnym. Dobrym przykładem może być australijska seria V8 SuperCars, która jest niezależna od producentów. Ta seria daje niezwykle emocjonujące widowisko, o którym się głośno mówi. To byłby dobry kierunek dla DTM, które do tego mogłoby wprowadzić alternatywne źródło napędu.

Ale były kierowca BMW zwraca uwagę na pewien ważny aspekt, który już teraz ma wpływ na motorsport i będzie miał podobny wpływ w przyszłości: „Wiemy jak teraz się może zmienić sytuacja polityczna i gospodarcza, przez co trudno będzie zachęcić procentów do angażowania się w sport, a obecnym problemem motorsportu jest duża zależność od producentów. Dlatego też bardzo chwalę model ADAC GT Masters, które jest oparte na GT3. Samochody są budowane przez producentów, ale ekipy nie są od nich zależne.” Altfrid Heger może mieć tu na myśli fakt, że producenci budując auto w specyfikacji GT3, budują je dla zespołów, które mogą tym autem rywalizować w wielu seriach na całym świecie, a producent może zarabiać na sprzedaży aut dla wspomnianych zespołów.

Na koniec niemeicki zawodnik wyraził też słowa uznania dla Gerharda Bergera, „który głównie się koncentruje na rynku niemeickim, dobrym pomysłem byłoby dalej organizować kilka wyścigów w krajach sąsiadujących. Jeśli Berger zdoła pomyślnie przeprowadzić mistrostwa przez nadchodzące lata, które moim zdaniem bedą przejściowe, a następnie wprowadzi pomyślnie nowy plan na dłuższą perspektywę to będą to czyny godne podziwu

źródło: motorsport-total.com

Wybrane dla Ciebie

Jeden komentarz

  1. I simply want to tell you that I am very new to blogs and truly enjoyed this web page. More than likely I’m likely to bookmark your website . You definitely come with great articles. Thank you for sharing your web page.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close