Dawni kierowcyKobietyNews

Kobiety startujące w DTM (Część 1)

Jak wszyscy dobrze wiemy, w wyścigach samochodowych startują generalnie mężczyźni. Można to chociażby stwierdzić, na podstawie Formuły 1, gdzie przez 70 lat istnienia serii, tylko jedna kobieta zapunktowała w wyścigu (Lella Lombardi podczas feralnego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii na torze Montjuic w 1975 r. zajęła 6 miejsce, z racji tego że nie przejechano wystarczającej ilości okrążeń zawodnikom przyznano tylko połowę normalnych punktów, w związku z czym Włoszka zainkasowała mimo wszystko historyczne 0,5 punktu). Jednakże nie oznacza to, że przedstawicielek płci pięknej nie możemy zobaczyć w akcji na torze.

W tym tekście zajmę się zawodniczkami po 2000r. 

                                                                       Vanina Ickx

https://www.snaplap.net/driver/vanina-ickx/
https://www.snaplap.net/driver/vanina-ickx/

Kiedy jesteś dzieckiem byłego wicemistrza świata Formuły 1, nie masz innej opcji jak pójść w ślady swojego taty. Dokładnie tak było w przypadku Vaniny Ickx. Karierę w motorsporcie zaczęła 1 1996 r. od kartingu. Z powodzeniem brała udział w wyścigach długodystansowych, po czym w 2006 r. trafiła do niemieckiej serii DTM, gdzie była zawodniczką Audi. Z racji tego, że dostała w swoje ręce, maszynę wyprodukowaną w 2004 r.  mogła co najwyżej walczyć o pojedyncze punkty. Sezon w jej wykonaniu był bardzo słaby – bardzo często dojeżdżała w ogonie stawki. Jednakże zaliczyła jeden solidny występ, kiedy to w ostatnim wyścigu sezonu na torze Hockenheimring zajęła 11 miejsce. Rok później wcale nie było lepiej, ponownie dostała w swoje ręce stare auto, którym nie była w stanie pokazać dobrego tempa. Na torze w Barcelonie wpadła na metę jako 13, co było najlepszym jej wynikiem w sezonie. Podobnie jak rok wcześniej, nie licząc kierowców zatrudnionych na co najwyżej 3 wyścigi, zajęła ostatnią pozycję w klasyfikacji generalnej. Był to dla Belgijki ostatni sezon w tej serii.

          Susie Stoddart/Wolff

Final DTM race for Susie Wolff at the Hockenheim season finale
https://3d-car-shows.com/final-dtm-race-for-susie-wolff-at-the-hockenheim-season-finale/

Kariera Susie zaczęła się w 1996 r. od wyścigu na gokartach. W przeciwieństwie do Vaniny, Szkotka startowała głównie w bolidach jednomiejscowych. W 2006 r. Otrzymała dosyć niespodziewaną ofertę od koncernu Mercedes-Benz na starty w niemieckiej serii DTM. Mimo, że był to bardzo ryzykowany ruch, postanowiła zaryzykować. I jak się okazało była to bardzo udana decyzja. W przeciwieństwie do Belgijki, Szkotka mimo trzyletniego sprzętu potrafiła nawiązać walkę z rywalami. W Hockenheim omal nie skończyła w punktach, kiedy to na metę wpadła jako 9. Rok później także nie zdobyła ani jednego punktu, głównie przez to że podobnie jak w 2006 r. musiała korzystać ze starszej maszyny. W tamtym sezonie najlepszy wynik zanotowała na torze Mugello, gdzie była 10. W sezonie 2008, Szkotce dano możliwość poprowadzenie dwuletniego auta. Podobnie jak w  poprzednich sezonach, nie zdołał zdobyć ani jednego punktu. Małym przełomem okazał się rok 2009. Susie regularnie plasowała się na początku drugiej dziesiątki. Choć co prawda po raz kolejny punktów nie zdobyła, to wykazała się wielką siła charakteru. Podczas ostatniego wyścigu sezonu, rozgrywanego na torze w Hockeneim, Szkotka z impetem uderzyła w bariery w pierwszym zakręcie. Choć zdarzenie wyglądało bardzo groźnie, zdołała opuścić rozbite auto o własnych siłach. W 2010r. po ponad czteroletnim oczekiwaniu, Susie zdobył swoje pierwsze punkty w karierze, wpadając jako 7 na metę w Lausitz. Wynik powtórzyła w Hockenheim i z dorobkiem 4 punktów została sklasyfikowana na 13 miejscu w klasyfikacji generalnej. Rok później już jako Susie Wolff (po ślubie przyjęła nazwisko męża, który obecnie jest szefem obecnie najlepszego zespołu w Formule 1, co ciekawe tego nazwiska użyła tylko w ostatnim wyścigu sezonu) tak dobrze się nie wiodło. Ani razu nie znalazła się w czołowej dziesiątce, rok później było to samo. Po sezonie 2012, więcej nie zobaczyliśmy jej na torach DTM. Mimo tego, że zdołała zapunktować tylko 2 razy, to została zapamiętana jako ta, która potrafi zachwycić kibiców swoją jazdą.

                   Rahel Frey

Rahel Frey.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/Rahel_Frey#/media/File:Rahel_Frey.JPG

Szwajcarka zanim wylądowała w DTM, ścigała się m.in w 24 godzinnym wyścigu w Le Mans, Formule Renault 2.0 czy w Międzynarodowej Formule Master. W 2011 r. dzięki decyzji zespołu Audi, Szwajcarka dostała szansę startu w niemieckiej serii. Była zdecydowanie najsłabszym kierowcą, tylko w Oschersleben zbliżyła się do czołowej 10, kiedy to na metę wjechała na 12 pozycji. Rok później notowała jeszcze gorsze wyniki, z tymże raz pokazała się z bardzo dobrej strony. Na torze w Walencji, pokazała solidną jazdę i dojechała na świetnej 7 pozycji. Zdobyte 6 punktów, pozwoliło uplasować się Szwajcarce na 19 miejscu. Był to jej ostatni sezon w serii DTM.

                  Katherine Legge

Indy500 KatherineLegge.JPG
https://en.wikipedia.org/wiki/Katherine_Legge#/media/File:Indy500_KatherineLegge.JPG

Brytyjka głównie kojarzona jest z faktu, że wyszła cało z potężnego wypadku na torze Road America, kiedy to jej samochód w skutek oderwania się tylnego skrzydła, wypadł z toru i kilkukrotnie rolował. Do Niemiec Katherine zawitała w 2008 r. kiedy to zakontraktowało ją Audi. Z racji tego, że zostało jej przydzielone auto z 2006 r. nie miała szans walczyć o cokolwiek, przez co w klasyfikacji generalnej została sklasyfikowana na ostatnim miejscu z zerowym dorobkiem punktowym. Rok później było troszeczkę lepiej, bowiem dostała do użytku dwuletnią maszynę.Mimo to nie zdołała zapunktować ani razu, a najlepszą pozycję jaką osiągnęła było 12 miejsce wywalczone w Hockenheim i na Norisringu. Sezon 2010 również nie był udany. Brytyjka zajęła ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej, ponownie nie zdobywając ani jednego punktu. W związku z tym szefostwo Audi postanowiło nie przedłużać z nią kontraktu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagi

Wybrane dla Ciebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close