Dawni kierowcyNews

Vitaly Petrov – czyli „Rakieta z Wyborga” w serii DTM

Vitaly Petrov to zarówno pierwszy kierowca z Rosji, który startował w Formule 1, jak i w niemieckiej serii DTM. Sporo polskich kibiców pamięta go głównie z faktu, że w 2010 r. kiedy jeździł dla zespołu Renault w Formule 1, był partnerem z zespołu Roberta Kubicy. Po trzyletnim epizodzie w tej serii wyścigowej, Petrov postanowił spróbować czegoś nowego. Pod koniec 2013 r. media obiegła dosyć sensacyjna, jakoby Rosjanin podpisał kontrakt z Mercedesem na starty na sezon 2014. Plotka okazała się prawdą i „Rakieta z Wyborga” miała startować w barwach ich klienckiego Mucke Motorsport.

Plik:2014 DTM HockenheimringII Vitaly Petrov by 2eight DSC6674.jpg ...https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:2014_DTM_HockenheimringII_Vitaly_Petrov_by_2eight_DSC6674.jpg

Po pierwszych testach Rosjanin udzielił wypowiedzi, w której opowiedział o swoich przemyśleniach.

Po pierwszym teście, byłem lekko zdziwiony, ponieważ nigdy nie prowadziłem auta DTM. Prowadzenie tego pojazdu było czymś wyjątkowym, ponieważ potrzebuję trochę czasu, aby osiągnąć prędkość,nie jest także łatwo znaleźć odpowiednie ustawienie samochodu … Mam nadzieję, że na kolejnych testach oraz w pierwszym wyścigu sezonu będziemy gotowi podjąć walkę oraz że będziemy mogli osiągnąć dobre wyniki…  Wolę jednak nie myśleć o zwycięstwach, czy o tym co będzie w przyszłości. Wiem co muszę zrobić – jest to być uważnym na testach oraz zwracać uwagę na mojego inżyniera wyścigowego i zespół. Jesteśmy jak rodzina, jeśli wszystko będzie działało poprawnie, mam nadzieję że osiągniemy dobre wyniki”

Petrov zatem nastawiał się na walkę z wyścigu na wyścig.  W swoim debiucie na torze Hockenheim Rosjanin zajął 17 miejsce, wynik ten powtórzył także w dwóch kolejnych wyścigach – w Oscherslaben i w Budapeszcie.Na torach Norisring,  Moscow Raceway (wyścig rozgrywany na jego terenie w Rosji, jak zresztą wskazuje sama nazwa toru), Red Bull Ring oraz Nurburgring Petrov zajmował odpowiednio 19,18,20 i 21 miejsce. Mały przełom nastąpił na torze w Lausitz. Wyścig rozgrywany był w deszczowych warunkach. Petrov wykorzystał doświadczenie, które zdobył podczas wyścigów na lodzie w Rosji i przez większą część wyścigu jechał w punktowanej 10. Niestety w drugiej części zawodów stracił tempo i na metę wpadł jako 12, z 6-sekundową stratą do 10 Rockenfellera. Kolejną rundą serii, były zawody na holenderskim torze Zandvoort. Na ostatnim okrążeniu wyścigu, z toru wypadł Miguel Molina, Rosjanin awansował w ten sposób na 13 miejsce, z racji tego że Bruno Spengler oraz kolega z zespołu Rosjanina – Daniel Juncadella otrzymali karę 30 sekund za spowodowanie kolizji, Rosjanin przesunął się na 11 miejsce, do punktów zabrakło mu tylko 0,8 sekundy.

File:2014 DTM HockenheimringII Vitaly Petrov by 2eight DSC7270.jpg ...https://commons.wikimedia.org/wiki/File:2014_DTM_HockenheimringII_Vitaly_Petrov_by_2eight_DSC7270.jpg

 

W ostatnim wyścigu sezonu w Hockenheim zajął 18 miejsce. Rosjanin był jedynym kierowcą w stawce, który nie zdobył punktu i jak się okazało do tej pory był to jedyny sezon, w którym zobaczyliśmy Rosjanina na torze. Mimo to, momentami pokazywał dobre tempo oraz z pewnością cieszy się z faktu, że mógł startować w tej serii wyścigowej. Osobiście Vitaly Petrov to mój ulubiony zawodnik i cieszę się, że miałem okazję go obejrzeć w akcji.

Tagi

Wybrane dla Ciebie

Dodaj komentarz

Back to top button
Close
Close