News

Timo Glock dzieli się swoimi doświadczeniami z początków w DTM

Timo Glock w rozmowie z motorsport-total.com poruszył nieco szerzej temat Roebrta Kubicy, a przede wszystkim opowiedział więcej na temat swoich początków w DTM.

Były kierowca Jordana i Toyoty wyznał, że cały proces przyswojenia specyfiki DTM zajął mu blisko 2 lata: „Potrzebowałem wiele czasu, by zrozumieć czego wymaga ode mnie samochód DTM i jak się do tego dostosować. To nie był automatyczny proces, tym bardziej, że miałem doświadczenie z bolidami F1, które były dość lekkie. Kierowcy, który nie mieli tego doświadczenia, mogą mieć łatwiej. Przykładowo w F1 byłem bardzo agresywny w kwestii hamowania i kierowania. Ale w DTM samochody są znacznie cięższe i taki sposób jazdy nie działa”

Mimo, ze pierwszy wyścig zdołał wygrać już w 1 sezonie startów, to dalej nie uważał, że wszystko jest w porządku: „Mimo, że szybko zmniejszyłem stratę do czołówki, to dopiero po 2 sezonach zredukowałem ją niemal do zera. Dużo skorzystałem na tym, że najpierw moim partnerem w BMW był Marco Wittmann(późnejszy dwukrotny mistrz serii), a późnej to był Bruno Spengler. Miałem doskonałą możliwość porównania telemetrii i innych danych dwóch wielkich mistrzów z ostatnich lat.” Jednak 38 latek podkreśla, że poza danymi nie otrzymywał szczególnej pomocy od wspomnianych kierowców.

„Spędziłem setki godzin przed laptopem. Głowa mi parowała! Analizowałem dostępne informacje najdokładniej jak się dało, a i tak zajęło to wiele czasu.” Z wypowiedzi niemca wynika, że możliwość porównania swoich danych z partnerem zespołowym jest czymś niezbędnym, ale i tak potrzeba wiele czasu na pełną adaptację. To sugeruje, że Robert Kubica może mieć trudniejsze zadanie z racji braku 2 kierowcy.

Były kierowca F1 przytoczył też inną ciekawą historię: „Mimo pewnych porad i przestróg od byłego kierowcy Audi – Timo Scheidera – byłem przekonany, że mój debiut pójdzie bardzo gładko. Byłem po teście na torze Riccardo Tormo, gdzie położono nową nawierzchnię, która była gładka i przyczepna co bardzo pomaga w F1. Na tym teście byłem szybki niemal od razu i traciłem tylko 0.1s do Augusto Farfusa.”

Po teście Glock zapytał się Scheidera, co dokładnie miał na myśli, natomiast ten mu powiedział, że powinien poczekać na tor, na którym nie będzie tak dobrej przyczepnośći

„Następny test odbył się na torze Catalunya pod Barceloną. To był mocny policzek! Przez cały test byłem 1.5s wolniejszy od czołówki i kompletnie nie rozumiałem skąd to się wzięło.”

„Na najbliższej kawie z Timo ten się do mnie zaśmiał i powiedział ‚Witamy w DTM!’ – wtedy zrozumiałem, że muszę zapomnieć o moich poprzednich przyzwyczajeniach z F1 i muszę uczyć się auta DTM od nowa.”

Niemiec, który bywał w ostatnim sezonie na padoku Formuły 1 został też zapytany o Kubicę: „Myślę, że pełne przestawienie się z F1 na DTM zajmie mu przynajmmiej rok. Ale mam nadzieję, że zostanie z nami dłużej. Bardzo się cieszę z jego przybycia. W połowie lutego byliśmy razem na testacj w Vallelungii, gdzie Robert był jednym z obserwatorów i przy jednym z posiłków z nim przypomniałem sobie jak bardzo bezpośredni jest. Przed wypadkiem był niesamowicie szybki i po wypadku dalej jest w stanie coś pokazać mimo ograniczeń.”

źródło: motorsport-total.com

Wybrane dla Ciebie

15 Komentarzy

  1. Pingback: viagra for sale
  2. Pingback: sildenafil generic
  3. Pingback: top erection pills
  4. Pingback: top rated ed pills
  5. Pingback: cialis online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close