Dawni kierowcyF1News

Z DTM do Formuły 1

Seria DTM to dobra alternatywa dla kierowców, którzy zakończyli swoją przygodę z Formułą 1. Jednakże zdarzyło się kila razy, że to właśnie dzięki tym wyścigom, zawodnicy lądowali w królowej sportów motorowych bezpośrednio po startach w niemieckiej serii.

                                                             Christijan Albers

Christijan Albers
http://www.christijan.com/2005#

Holenderski kierowca zadebiutował w serii DTM w 2001 r. w barwach Mercedesa i od razu notował całkiem dobre wyniki, czego owocem było zajęcie drugiego miejsca podczas wyścigu rozgrywanego na torze Sachsenring. Rok później było nieco gorzej, gdyż ani razu nie zdołał stanąć na podium. Po czym w 2003 r. wybuchła forma holenderskiego kierowcy. Czterokrotnie wygrał wyścig, w tym podczas domowej rundy w Zandvoort. Starczyło to na wicemistrzostwo serii, bowiem zawalił ostatni wyścig sezonu, gdyby ukończył go w punktach z wielką dozą prawdopodobieństwa zostałby mistrzem serii. Rok później ponownie był zawodnikiem ze ścisłej czołówki, jednakże dwoma słabszymi występami w Nurburgu oraz Oschersleben pozbawił sam siebie szansy na tytuł wicemistrza serii. W związku z dobrymi wynikami oraz dobrym zapleczem sponsorskim, Albers został zatrudniony przez włoski zespół Minardi w Formule 1. W królowej sportów motorowych ścigał się do połowy 2007 r. po czym rok później wrócił do niemieckiej serii startując tym razem w barwach Audi. Sezon jednak w jego wykonaniu był bardzo słaby bowiem nie zdołał zapunktować, a większość kibiców pamięta głównie wypadek podczas wyścigu w Zandvoort. Był to ostatni sezon startów Albersa w Niemczech.

                      Paul di Resta

Paul di Resta – Wikipedia, wolna encyklopedia
https://pl.wikipedia.org/wiki/Paul_di_Resta#/media/Plik:2014_DTM_HockenheimringII_Paul_di_Resta_by_2eight_8SC5384.jpg

Paul di Resta w stawce DTM pojawił się w 2007 r. startując dla koncernu Mercedes-Benz. Do dyspozycji dostał auto z 2005 r. Mimo tej niedogodności, Szkot przez cały sezon regularnie punktował i z czterema miejscami na podium z dorobkiem 32 punktów uplasował się na 5 pozycji w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Widząc wielki potencjał drzemiący w Paulu, szefostwo Mercedesa postanowiło sprowadzić go do głównego zespołu. W ten sposób z fotelem pożegnał się Mika Hakkinen. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę, w sezonie 2008 di Resta siedmiokrotnie stawał na podium, przez co w znakomitym stylu wywalczył tytuł wicemistrza serii, a rok później dzięki regularnemu dojeżdżaniu w punktach zajął trzecie miejsce na koniec sezonu. Zwieńczeniem współpracy z Mercedesem było zdobycie tytułu mistrza serii w 2010 r. Osiągnięcie te w dużym stopniu wpłynęło, na fakt że w latach 2011-2013 Paul jeździł dla zespołu Force India w Formule 1. Po tym jak hinduski zespół zdecydował nie przedłużać z nim uowy, Szkot postanowił wrócić do startów w Niemczech.  Po powrocie starował w latach 2014-2019. Najlepszym z wspomnianych sezonów dla Szkota, okazał się rok 2017 kiedy w klasyfikacji końcowej zajął 3 miejsce.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pascal_Wehrlein#/media/File:Pascal_wehrlein_mahindra.jpg

Wieloletni protegowany Mercedesa znalazł się w stawce DTM w 2013 r. startując u boku Hiszpana Daniela Juncadelli. Debiutancki sezon okazał się jedną wielką katastrofą. Pascal zajął bowiem w nim z dorobkiem ledwie trzech punktów ostatnią pozycję. Aby udowodnić swój wielki potencjał, kolejny sezon w wykonaniu młodego Niemca musiał  być tym udanym. Mimo niemrawego początku, z wyścigu na wyścig podkręcał tempo, dzięki czemu na torze w Lausitz zdobył swoje pierwsze pole position, które następnie zamienił na swoją pierwszą wygraną. Ostatecznie na koniec sezonu z dorobkiem 46 punktów ulokował się na  8 pozycji. Rok 2015 należał do niego. Regularnie punktował, pięciokrotnie stawał na podium, z czego dwa razy wygrał i z dorobkiem 165 punktów, z przewagą aż 37 punktów został mistrzem serii (mimo faktu, że podczas wyścigu w Austrii padł ofiarą polecenia zespołowego  wydanego przez szefa Audi przez co nie ukończył wyścigu). Sukces ten miał okazać się wielką trampoliną jego kariery, w końcu Pascal został zakontraktowany przez zespół Manor w Formule 1. Epizod w królowej motorsportu poza wyścigiem w Austrii w 2016 r. i kilku pojedynczych występach w 2017 r. nie należał do udanych. W 2018 r. powrócił do serii DTM, co prawda regularnie punktował, jednakże starczyło to tylko do zajęcia ósmego miejsca w klasyfikacji końcowej. Był to ostatni sezon Pascala w niemieckiej serii i nie zanosi się, by ten stan rzeczy miał się zmienić.

                      Esteban Ocon

Esteban Ocon nową twarzą F1 - Polsat Sport
facebook.com

 Francuz podobnie jak Wehrlein należał do programu młodych talentów Mercedesa. Dzięki tym powiązaniom Ocon znalazł się w stawce niemieckiej serii w 2016 r. Radził sobie bardzo przeciętnie, bowiem do połowy sezonu  tylko raz zdołał zapunktować kiedy to zajął 9 miejsce podczas wyścigu w Zandvoort. Jednak kiedy Rio Haryanto został zwolniony z roli etatowego kierowcy w zespole Manor w Formule 1, to właśnie Francuz został zatrudniony na jego miejsce. Ocona zastąpił z kolei Szwed Felix Rosenqvist.

 

Był jeszcze jeden taki przypadek, ale zostawię go na inny artykuł.

 

 

 

Wybrane dla Ciebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close
Close